středa 20. ledna 2010

Every woman is shoe-mad except one




V pondělí jsem si koupila nové boty. Abych byla přesná, nechala jsem si koupit nové boty. Asi se to zdá divné, ale ve svých jednadvaceti letech chodím nakupovat boty se svým otcem. Původně jsme šli koupit boty jemu. Sehnat boty pro mého otce je velice těžké, ne že by měl atypickou nohu, jen má vysoký nárt, což se neshoduje s módním diktátem nízkých polobotek pro managery. Takže než seženeme boty, které by mu seděly a navíc i nějak vypadaly, musíme obejít několik obchodů a vyzkoušet v nich všechny boty, které mají a na to nemáme vždy náladu. Nakupovat dámské boty je mnohem jednoduší, už jen díky obrovskému výběru. A tak když vám někdo řekne: „Jsem rád, když ti můžu koupit nová kopýtka,“ nic vám nebrání!


Jako každá žena jsem i já shoe-mad, já tomu říkám „úchylná na boty“. Jsem si jistá, že každá žena si ráda kupuje boty nebo, když si je nemůže koupit, aspoň si je ráda prohlíží. Každá žena kromě jedné. Mé matky. Má matka nesdílí naši společnou obsesi. Nejen, že nerozumí mé lásce k botám, ona ji nesnáší. Takže místo, abych se doma chlubila svým novým naprosto úžasným úlovkem, moje nové botičky jsou bezpečně schované za psacím stolem mého bratra, kam se nikoho nenapadne podívat. Budou tam ležet zabalené v krabici až do jara, kdy bude jednak vhodné počasí a druhak už nebudou nové a moje maminka se nebude tak zlobit.
Ženy a boty to je zajímavé téma. Trochu jsem nad tím přemýšlela. Samozřejmě lidé si kupují různé věci, které potřebují nebo aby si udělali radost. Ale myslím, že s botami to je trochu jinak. Boty jsou základ, chrání vaše nohy, které vás nesou celý život. Není většího utrpení, než špatně padnoucí boty a naopak není většího štěstí, než když vám boty padnou. Ale pro ženy boty znamenají ještě něco jiného. Nové boty, to je nový začátek. Když si vzpomenu na své nové boty ležící za bratrovým psacím stolem, říkám si: Až je začnu nosit, bude všechno jinak. Budu se víc snažit, budu víc pracovat, budu úspěšná.


To je to tajemství. Chci být taková, abych si ty boty zasloužila. Pro ženu jsou nové boty příslib. Nové boty = nové výzvy, nové příležitosti, nový život. Chceme se zlepšit, abychom byly takové, jaké si nás ty boty zaslouží. Muži to nikdy nepochopí, nic by je nedonutilo, aby sloužili něčemu jako jsou boty. Ale my nesloužíme botám, my sloužíme sobě samým. Snažíme se být lepší, boty jsou jen prvotní impuls.
Možná se tím vysvětluje netečnost mojí matky vůči botám. Asi nechce nic měnit, nechce se zlepšovat, být lepší. Myslí si (a to sedí k její povaze), že už je na vrcholu, už je tak dobrá, že lepší být nemůže. Proto nemá ráda nové boty, nepotřebuje totiž nové příležitost. Ona už svoje dostala a proměnila je, to musím uznat. Ale já chci dostat své nové příležitosti a chci si je proměnit sama. A k tomu mi dopomáhejte boty!! 

3 komentáře:

  1. Výstižné! Ženy a boty, to je věčné téma, ovšem zajímalo by mě kdy to začalo. jestli s ušitím druhého páru bot, nebo ještě později :-D

    OdpovědětVymazat
  2. No... tak tenhle článek mě asi bude stát zamyšlení. Bot mám jen tolik, kolik bezpodmínečně potřebuji a jejich nákup je pro mě utrpení.. Dokonce jsem teď v Anglii při opravdu velkém a dlouhém nákupu ani nenavštívila "4.Floor - women, footwear". Znamená to, že nikam nesměřuju?

    OdpovědětVymazat
  3. Nezáleží na tom kolik bot máš nebo jak často je nakupuješ. Jde o to, co se stane, když si je koupíš.

    OdpovědětVymazat